Atzo, Bigarren Hezkuntzako (DBH) irakasleak Haur Hezkuntzako irakasleen hezitzaile bihurtu ziren, gure haurren prestakuntza digitalean aurrerapauso bat emateko.
Ekimen honen helburu nagusia datorren ikasturtetik aurrera pentsamendu konputazionala txikienei eramatea da. Gaur egun, gure ikasleak Lehen Hezkuntzatik hasten dira gaitasun hori aztertzen, baina orain 4 urtetik aurrera hasi nahi dugu lantzen Haur Hezkuntzan. Nola egingo dugu? Lagun jator baten laguntzarekin: Codit robota! 3 eta 9 urte bitarteko haurrak pentsamendu konputazionalarekin eta programazio-logikarekin modu ludiko eta eskuragarrian ohitzeko soilik diseinatutako produktua da. Koloretako blokeak erabiliz, haurrek robot txiki bat programatu eta taula batean jolas entretenigarrietan parte har dezakete. Horrela, haurrek jarraibideen sekuentzia logikoak garatzen ikasten dute, funtsezko kontzeptua programazioan, irakurtzen eta idazten jakin beharrik gabe eta pantailak erabili beharrik gabe.
Zer da pentsamendu konputazionala eta zergatik da hain txikitatik garrantzitsua?
Pentsamendu konputazionala problemak ebazteko, irtenbideak diseinatzeko eta sistemen funtzionamendua ulertzeko gaitasuna da, adin digitalean funtsezkoak diren trebetasunak. Gure txikiak txikitatik mundu honetan sartzeak etorkizuneko erronkei aurre egiteko tresnak emateaz gain, haien sormena eta trebetasun kognitiboak suspertzen ditu.
Codit, txikienen robot lagunkoia
Haur Hezkuntzako gure ikasleentzat, Codit izango da bere abenturakidea. Robot atsegin hau pentsamendu konputazionala esploratzeko tresna izango da. Jolasetik eta elkarreraginetik abiatuta, funtsezko kontzeptuak ikasiko dituzte, hala nola sekuentzia logikoa, problemak ebaztea eta erabakiak hartzea.
Bee-boot: Erlauntzetik programaziora!
Geroago, Lehen Hezkuntzara begira, Bee-boot tresna erabiltzen dugu trebetasun horiek garatzen jarraitzeko. Baliabide liluragarri honen bidez, ikasleak algoritmoen programazioa eta ulermena sustatzen duten erronketan murgiltzen dira. Bee-boot-ek esperientzia paregabea eskaintzen die pentsamendu konputazionala modu praktiko eta dibertigarrian aplikatzeko.
Eta horrela, adin bakoitzerako hainbat tresna identifikatu eta erabiltzen ditugu, ikasleen beharrei eta garapen-etapari erantzuten dietenak, pentsamendu konputazionala lantzen jarraitu ahal izan dezaten, arazoak modu egituratu eta logikoan jorratzen dituen trebetasun kognitibo gisa, arazoak zati txikiagoetan deskonposatuz, patroiak identifikatuz, algoritmoak diseinatuz eta soluzio eraginkorrak garatuz: aipatutako Haur eta Lehen Hezkuntzarako Codit eta Bee-boot tresnetatik hasita, Lego wedo, Scracth, Lego mindstorm, Swift playgrounds, Makecode (Microbit), Code.org, C++, Arduino, Html, Visual basic edo Phyton-etik igaroz.