DBHko 3. mailako ikasleak garatzen ari diren diziplinarteko proiektua aukera paregabea da dibertsitatearen ikuspegitik herritar guztien beharrak asetzen dituzten komunitate jasangarriak diseinatzearen garrantzia aztertzeko eta ulertzeko: adinekoak, gazteak, haurrak, dibertsitate funtzionala duten pertsonak, askotariko genero-identitateak dituztenak, etab.
Proiektu honetan zehar, ikasleak beren nortasunetik eta beren beharrizanekiko loturatik abiatzen dira, gizartean dagoen aniztasunera zabalduz gero, eta guztiei lekua egingo dien komunitate inklusibo bat egituratzeko beharra ondorioztatzeko. Ikasleek hainbat testigantza entzuteko eta erakunde garrantzitsuetatik ikasteko aukera izan dute, hala nola Bizitegi, gizarte-bazterkeriaren aurkako elkartea, Igurco-Orue zaharren egoitza eta animalien lagunen elkarte bat. Testigantza horiek komunitate baten barruan hainbat taldek aurrez aurre dituzten beharrak eta erronkak sakonago ulertzen laguntzen diete.
Gainera, ikasleek bi masterclass espezifiko jaso dituzte hiri jasangarri bati buruz dituzten ideiak islatzen laguntzeko. Kunsthalen lehen masterclassa, hiri-diseinuaren ideiak bisualki irudikatzeko maketak sortzean oinarritzen dena. Bigarren masterclassa web-orrien diseinuan oinarritzen da, web baten bidez ideiak islatzea erabakitzen badute.
Esperientzia honen bidez, ikasleek diziplina arteko hainbat trebetasun eta kontzeptu ikasten dituzte. Adibidez:
- Komunitatearen beharrak ulertzea: Komunitate baten barruan hainbat talderen beharrak identifikatzen ikasten dute, baita premia horiei modu inklusibo eta iraunkorrean nola heldu ere.
- Enpatia eta gizarte-kontzientzia: Hainbat erakunderen testigantzak entzunda, besteen esperientziekiko eta erronkekiko enpatia garatzen dute, baita inguruko gizarte- eta ingurumen-kontuekiko kontzientzia handiagoa ere.
- Pentsamendu kritikoa eta arazoen konponbidea: Erronka konplexuei egin behar diete aurre hiri jasangarri bat diseinatzean, talde demografiko ugariren beharrak asetzeko. Horrek pentsamendu kritikoa, sormena eta arazoak konpontzeko trebetasunak eskatzen ditu.
- Trebetasun teknikoak: Kunsthalen masterclass eta web diseinuaren bidez, maketa fisikoak sortzeko eta web orriak diseinatzeko trebetasun teknikoak eskuratzen dituzte, eta, horri esker, modu eraginkor eta erakargarrian komunikatzen dituzte beren ideiak.
- Lankidetza eta talde-lana: Diziplinarteko taldeetan lan egiten dute, eta horrek aukera ematen die lankidetzan aritzeko, komunikatzeko eta ideiak partekatzeko, helburu komun bat lortzeko.
Laburbilduz, diziplinarteko esperientzia honek ulergarritasun handiagoa ematen die inklusiboak izango diren eta kide guztien premiei erantzungo dieten komunitate jasangarriak diseinatzeko moduari buruz, etorkizuneko ikasketa eta karreretan, zalantzarik gabe, baliotsuak izango diren hainbat trebetasun garatzen dituzten bitartean.