Duela egun batzuk, Nerea Casasek eta Saioa Asuak, Lauaxeta Ikastolako irakasleek, beren metodologiak partekatu zituzten pentsamendu konputazionalaren inguruan Bartzelonan egindako Hezkuntza Kongresu batean.
Baina zer da pentsamendu konputazionala eta zergatik da interesgarria hezkuntzan txertatzea?
Pentsamendu konputazionala trebetasun kognitibo eta teknikoen multzo bat da, arazoak modu egituratu eta eraginkorrean lantzeko aukera ematen duena, ordenagailu batek egingo lukeen bezala. Arazo konplexuak zati erabilgarriagoetan deskonposatzea, patroiak ezagutzea, informazio garrantzitsua abstraitzea eta arazo horiek konpontzeko algoritmoak edo urrats argiak diseinatzea eskatzen du. Funtsean, problemak pentsatzeko eta ebazteko modu bat da, informatikaren eta programazioaren printzipioetan oinarritzen dena.
Zergatik integratu hezkuntzan?
- Trebetasun kognitiboak garatzea:
Pentsamendu konputazionalak hobetu egiten du ikasleek arazoak modu logiko eta egituratuan ebazteko duten gaitasuna. Eremu akademiko eta profesional guztietan baliagarriak diren arrazoibide kritikoko, analisiko eta arazoak konpontzeko trebetasunak sustatzen ditu.
- Etorkizunerako prestakuntza:
Gero eta digitalagoa den mundu honetan, funtsezkoa da ikasleek egunero erabiltzen dituzten teknologiek nola funtzionatzen duten ulertzea. Pentsamendu konputazionalak etorkizun baterako prestatzen ditu ikasleak, non trebetasun digitalak eta programazioa gero eta garrantzitsuagoak izango diren lanbide sorta zabal batean.
- Sormena sustatzea:
Konputazioa erabat teknikoa dela dioen herri-sinesmenaren aurka, pentsamendu konputazionalak sormena ere sustatzen du. Ikasleek konponbide berritzaileak diseinatzen eta “kutxatik kanpo” pentsatzen ikasten dute, arazoak modu eraginkorrean konpontzeko.
- Diziplinartekotasuna:
Pentsamendu konputazionala ez da soilik informatikara mugatzen. Haren printzipioak eskola-curriculumeko beste arlo batzuetan aplika daitezke, hala nola matematikan, zientzietan, ingeniaritzan eta arteetan. Horri esker, ikasleek diziplina desberdinen arteko loturak ikusten dituzte eta beren ezagutzak modu integratuan aplikatzen dituzte.
- Sartzea eta eskuratzea:
Pentsamendu konputazionala adin goiztiarretik irakasteak gaitasun teknologiko aurreratuetarako sarbidea demokratizatzen laguntzen du. Hori bereziki garrantzitsua da eten digitala murrizteko eta ikasle guztiek, jatorria edozein dela ere, ekonomia digitalean parte hartzeko aukera izango dutela ziurtatzeko.
- Informatutako erabakiak hartzea:
Konputazioaren oinarriak ulertzeak aukera ematen die ikasleei teknologiari buruzko erabaki informatuak hartzeko, gizartean duten eragina ebaluatzeko eta haren erabilerarekin eta garapenarekin lotutako alderdi etikoak kontuan hartzeko.
Laburbilduz, pentsamendu konputazionala hezkuntzan txertatzea funtsezkoa da ikasleak XXI. mendeko erronketarako prestatzeko. Trebetasun teknikoak emateaz gain, pentsamendu kritikoa, sormena eta problemak hainbat testuingurutan konpontzeko gaitasuna hobetzen die. Horri esker, teknologia-kontsumitzaileak izateaz gain, sortzaileak eta liderrak izan daitezke mundu digitalizatu honetan.