Aste honetan, DBHko 1. mailan, gure ikasleen trebetasunak probatu ditugu pentsamendu konputazionala sustatzeko diseinatutako Escape Room batekin! Lau proba, lau kode, lau giltza… eta konponbiderako algoritmo bat, altxorraren kutxa irekitzeko giltza nagusira sartzeko.
Escape room hau abentura zirraragarria izateaz gain, funtsezko ikasgaia ere izan da: bizitza errealean, ez da nahikoa erantzun azkarrekin, baizik eta hausnarketa egin eta dakiguna modu logiko eta eraginkorrean aplikatu behar da. Jolasean egindako urrats bakoitzak irakatsi die arazo konplexuak zati errazagoetan deskonposatzen, patroiak identifikatzen, oinarrizko algoritmoekin lan egiten eta modu sistematikoan pentsatzen, irtenbide zuzena aurkitzeko.
Proba bakoitzak talde-lana, pertseberantzia eta sormena eskatzen zituen erronka bat planteatzen zuen. Kontua ez zen irtenbidea aurkitzea bakarrik, baizik eta horretara nola iritsi ulertzea. Ikasleek ikasitakoa modu praktikoan aplikatu behar izan dute, arazo logikoak ebaztetik instrukzioen sekuentziaziora eta erabakiak optimizatzera.
Azkenean, garrantzitsuena ez da kutxa irekitzea bakarrik izan, prozesuaren urrats bakoitzean sortu den ikaskuntza baizik. Programatzaile gisa pentsatzeko trebetasunak garatu dituzte: ideiak egituratzea, prozesuak jarraitzea eta arazo konplexuak konpontzea, lasaitasuna galdu gabe.
Lortuko al dute hurrengoan erronka errazago gainditzea? Ziur baietz! Gakoa hausnarketa eta ezagutzaren aplikazioa sustatzen jarraitzea da. Pentsamendu konputazionalak ate asko irekiko dizkie etorkizunean!