Hezkuntza integrala eta kalitatezkoa eskaintzeko konpromisoan, harro gaude Nazioarteko Batxilergoko (IB) Lehen Hezkuntzako Programa (PEP – Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza) eta Bitarteko Urteetako Programa (PAI – DBH) ezartzeko ikastetxe hautagaia izateagatik.
Gure hezkuntza-ikuspegiak IBaren ikaskuntza-komunitatearen profilaren ezaugarriak ditu ardatz, eta horiei esker pertsona bitxiak, ikertzaileak, irekiak eta konprometituak, pentsalariak, solidarioak, komunikatiboak, osoak eta gogoetatsuak lantzen ditugu. XXI. mendeko erronkei zintzotasunez eta elkartasunez aurre egiteko prest dauden pertsonak. Eta horretarako, gure gailu pedagogiko guztiak aktibatzen ditugu. Ezaugarri horiek ikasleak erronka akademikoei aurre egiteko prestatzeaz gain, beren bizitzako alderdi guztietan etikaz eta enpatiaz jokatzera ere bultzatzen dituzte.
Nazioarteko pentsamolde bat sustatzen dugu, ikasleei inspirazioa ematen diena, alde batetik, kulturarteko alderdiei buruzko ezagutza eskuratzeko, ikuspegi eta errealitate desberdinetatik; eta, bestetik, balio globalak garatzeko. Ikuspegi horrek aukera ematen die herritar global gisa jarduteko, mundu bidezkoago eta baketsuago bat eraikitzeko duten erantzukizun partekatuaz jabetuta.
Ikasleen agentziaren garrantzian sinesten dugu, gure ikasleak ahalduntzen baititu beren ikaskuntzan rol aktiboa hartzeko, eta beren ulermena modu autonomoan eta lankidetzan aztertzera eta sakontzera bultzatzen ditu. Ikuspegi horrek ikasleek aldaketa-eragile gisa jarduteko duten gaitasuna sustatzen du, beren erantzukizunez jabetuta eta tokiko komunitateei eta komunitate globalei modu positiboan laguntzeko prest.
Diziplinaz gaindiko ikerketa-unitateen programa 3 urteko ikasgelan eta PEP osoan garatzen da, eta hezkuntza-esperientzia zabala, kontzeptuala eta konektatua eskaintzen die ikasleei, hainbat diziplinatako ezagutzak integratzeko aukera emanez, garrantzi globala eta tokikoa duten gaiak jorratzeko. Ikerketa-unitateek pentsamendu kritikoa, sormena eta problemak ebaztea sustatzen dute, ikasgaien arteko lotura sustatuz eta ikaskuntzak testuinguru errealetan aplikatuz.
Gainera, garrantzi berezia ematen diogu ekintzari eta zerbitzuari. Elementu horiek ikasleek justizia soziala, iraunkortasuna eta konpromiso komunitarioa bultzatzen dituzten jardueretan aktiboki parte hartzean islatzen dira. Proiektu eta ekintza esanguratsuen bidez, gure ikasleek pertenentzia-zentzua garatzen dute eta beren ingurunearen ongizateari modu aktiboan laguntzen diote, beren lidergo eta lankidetzarako gaitasuna agerian utziz.
Gure hezkuntza-komunitatean, elkarlana eta elkarrekiko laguntza funtsezkoak dira ikasteko ingurune aberasgarria bermatzeko, non kide bakoitzak bere burua adierazteko, erabakiak hartzeko eta erantzukizunak hartzeko aukera duen.
IB – Mundu hobe baterako hezkuntza
Lauaxeta Ikastolaren helburua ikasleak bere burua garatzea eta gero eta konplexuagoa den gizarte batean txertatzea da, gizartea bera hobetzen lagun dezan. Hori horrela, Lauaxeta Ikastolaren Hezkuntza Ereduan ezinbestekoak dira: ikasleen gaitasunak garatzea, berrikuntza, ikaskuntza-metodologia aurreratuak, ikasteko hainbat aukera eta ikaskuntza pertsonalizatua.
Ikasle bakoitzaren ikaskuntza-prozesua garapen pertsonal, kognitibo eta sozialaren inguruan antolatzen da, hiru etapa handitan: Sendotu, Jabetu eta Erabaki. Eskema horri esker, ikaskuntza-proiekturik pertsonalizatuenetako bat lortzen da.
Konpetentzien garapena da Lauaxetaren hezkuntza-ereduaren ardatza. Horren bidez, ezagutzak, gaitasunak, jarrerak, balioak eta printzipioak eragiteko gaitasuna garatzea da helburua, ikasleak zenbait testuingurutan eraginkortasunez eta erantzukizunez egoerak edo eginkizunak ebazteko gai izan daitezen.
Gizarteak oro har hobetzeko oinarrietako bat lankidetza da. Lauaxetan balio horiek landu nahi ditugu, izan ere, jakin badakigu lankidetza-lanari esker gizarte hobea lor daitekeela. Lankidetza-ikaskuntzarekin ikasleek elkarrekin lan egiten dute, taldeko kide bakoitzak bereak lortzen baditu, helburuak lortzen direlako.
Taldeak kide guztien ezagutza eta lana behar ditu. Horrez gain, gaur egungo eta etorkizuneko lan-testuinguruek pertsonek lankidetzan eta beraien taldeekin lan egiten jakitea eskatzen dute. Horretarako, ezinbestekoa da adin goiztiarretatik dagoeneko trebatzen hastea.
Ikasleek mundu errealean, hots, gelaz harago, aplikatzen diren proiektuak prestatzen, txertatzen eta ebaluatzen dituzten ikaskuntza-eredua da. Ikasleek pentsatzea eta proiektu baten diseinuan oinarrituz jardutea sustatzen dute, finkatutako estrategiak dituen plan bat eginez, erronka edo arazo bati irtenbide bat eman diezaioten. Helburua ez da curriculumaren helburuak betetzea bakarrik.
Zenbait teknika ikasten dituzte arazoak konpontzeko, bestelako ikuspegiak dituzten pertsonekin harremanetan daudelako. Horrek, hazkunde emozionala, intelektuala eta pertsonala suspertzen ditu, haiekin esperientzia zuzenak izanez.
Gure ustez, ikaslearen ikaskuntzak eta hazkuntzak ikaslea bera inguratzen duen testuinguruarekin lotuta egon behar dute gaitasunen garapena benetakoa eta eraginkorra izan dadin.
“Learning by doing” bidez lan egiteko, bere benetako bizitzako hainbat egoera sartzen ditu hezkuntza-testuingurura, ikaskuntza hori benetako prozesua eta prozesu sakona izateko.
Gaur egungo erronka adituak izaten ikastea da, baina gure gizartearentzat erabilgarriak izanez. Hori dela eta, Lauaxetako ikasleek zenbait ikaskuntza-proiektutan parte hartzen dute.
Hor, ezagutzetan, gaitasunetan, trebetasunetan, jarreretan eta balio moraletan dituzten ezagutzetan emaitzak hobetzeaz gain, beraien inguruarekin konpromisoa duten herritar gisa ere jokatzen dute.
Komunikaziorako gaitasuna XXI. menderako gaitasun nagusietako bat da. Horregatik, Lauaxetako ikasleek hirueledunak (euskara, gaztelania eta ingelesa) izateko aukera dute, hizkuntza horiek modu orekatuan ikasiz eta erabiliz. Horrez gain, beste hizkuntza batzuk ere sakontzen ditu, hala nola frantsesa, alemana edo latina.
Ikasleengan, haien hobetzeko gaitasunean eta ikasle nahiz pertsona gisa duten aurrerapenean sinesten dugu. Hori dela eta, tutorizazioa (tutorearen irudia) eta ikaskuntzaren pertsonalizazioa norbera hobetzeko bi ardatz nagusi dira.
Horrela, ikasle bakoitza bere ikaskuntza-prozesua sortzen joaten da, bere curriculuma eta eredu pertsonalizatua ere eratuz.
Sormenean eta ekintzailetzan heztea, aldaketarako heztea eta originaltasunean, malgutasunean, etorkizuneko ikuspegian, ekimenean, konfiantzan aberatsak diren pertsonak, arriskuak gustatzen zaizkien eta Ikastolan eta egunerokotasunean sortzen zaizkien eragozpen eta arazoei aurre egiteko prest dauden pertsonak sortzea da.
Ikaskuntza gogoetatsua ikasi nahi dena, bai jarrerak bai edukiak, sakonean ikasten dela bermatzeko modurik eraginkorrena da.
Horrela, ikasleak etengabe aztertu eta ebaluatzen du egindako lan-prozesua, eta hobetzeko ondorioak ateratzen ditu, geroago berriro aplikatu ahal izateko.