Lauaxeta Ikastolan urrats garrantzitsuak egiten ari gara gure hezkuntza-eredua Nazioarteko Batxilergoan (IB) akreditatzeko. IBa, erreferentziazko errekonozimendua da mundu osoan, eta dagoeneko abian dugun hezkuntza-proiektua indartzen eta aberasten du.
Zer da Nazioarteko Batxilergoa (IB)?
International Baccalaureate (IB) nazioarteko ospea duen hezkuntza-akreditazioa da, eta ikasleen garapen integralean oinarritutako ikuspegi pedagogiko sendo eta kalitatezkoa bermatzen du. Joan den ikasturtetik Ikastola prestatzen aritu da eredu honek planteatzen dituen baldintza zorrotzak betetzeko, eta ikasturte honetan akreditazio-prozesuan murgilduta gaude. Mundu mailan aitortutako hezkuntza-eredua da, eta ikasleei unibertsitaterako prestatuko dizkieten trebetasunak garatzen laguntzeko eta bizitzaren erronkei aurre egiteko diseinatutako irakaskuntza-programak eskaintzen ditu. Ezagutzak eskuratzean ez ezik, pentsamendu kritikoa, jakin-mina eta pentsamolde globala sustatzean ere oinarritzen da.
IBren helburua pertsona arduratsuak, bitxiak eta pentsamolde irekikoak prestatzea da, maila lokalean eta globalean arazoak ulertu eta konpontzeko gai direnak.
Zergatik erabaki du Lauaxetak IBn akreditatzea?
IB sistemaren bidez akreditatzeak aukera ematen digu nazioartean gure hezkuntza-proiektua balio<tatzeko, gure ikuspegia eta metodo pedagogikoak sendotuz. IBaren metodologia oso lerrokatuta dago gure irakasteko moduarekin, eta horrek aldaketa edo talka handiak saihestuko ditu gure egungo ereduarekin. Aldaketa baino gehiago, egiten ari garena aberasteko aukera emango digu akreditazio horrek, gure ikasleei hezkuntza-tresna are sendoagoak eta maila globalean aitortutakoak emanez.
Zein puntutan gaude orain?
Joan den ikasturtean, irakasleek eta zuzendaritzak berariazko prestakuntza jaso zuten IBren printzipioak ulertzeko eta aplikatzeko. ORain akreditazio-prozesuan gaude, eta horrek esan nahi du IBaren erakundeak hainbat ebaluazio-bisita izango dituela estandarrak betetzen ditugula bermatzeko.
Zer inplikatuko du IB akreditazioak gure ikasleentzat?
Akreditazioa lortu bezain laster, Haur Hezkuntzako etapak (IBn PEP deitua) eta DBHkoak (IBn PAI deitua), hurrenez hurren, nazioarteko sistema horren barruan aitortuko dira. Kontrasterako lehen urratsa urrian eta azaroan egingo da, hurrenez hurren, eta hortik aurrera prozesuan lanean jarraituko da.
Zer alderdi garrantzitsu aurreikusten ditu IBk?
- Ikasleen profila edo “ezaugarriak“: IBak hainbat ezaugarri sustatzen ditu, pentsamolde irekia, gogoetatsua, orekatua, solidarioa eta ikaskuntzarekin arduratsua duten ikasleak prestatzeko.
- Ikasle-agentziak: Ikasle-profil hori garatzeko, ikasle-agentzia ugari behar dira, eskola-bizitzan gehiago parte hartzeko. Elementu hau euskara taldeak eta 2030 Agenda bezalako ekimenetarako motorra izango da, beraien proiektuak garatzeko autonomia gehiago emanez.
- Ikastolako politikak: IBarekin batera, ebaluazioarekin, inklusioarekin, hizkuntza-politikekin, inklusiorako sarbidearekin edo integrazio akademikoarekin lotutako funtsezko politikak landuko dira.
- Gainera, ikerketa-proiektuek garrantzi handia hartuko dute, modu egituratuagoan eta bideratuagoan kudeatuko dira, eta ikasleei aukera emango zaie interes-arloetan modu zorrotzagoan eta autonomoagoan sakontzeko.
Beste urrats bat hezkuntzaren bikaintasunerantz.
IBren akreditazioak gure nazioarteko hezkuntza-proiektua baliozkotzeaz gain, gure ikasleei prestakuntza osoagoa eta globalagoa emango die, egungo munduaren erronkei erantzuteko.