DBHko 4. mailako Proiektu Pertsonalean, Bizitza asmoari eta Nortasunari buruz hausnartu dugu
DBHko 4. mailako Proiektu Pertsonala ikasgaian, Tony Estruch-en “Zertarako etorri naiz mundu honetara?: Zure talentua ezagutzeko eta sustatzeko bidaia” liburuari buruzko mahai-ingurua egin dugu; ikasleek beren talentua, trebetasunak eta bizitzan duten helburua aztertzeko aukera. Liburua autoezagutzan eta hazkunde pertsonalean oinarritzen da, prestakuntza-etapa honetako funtsezko alderdiak baitira, eta nor diren, zerk motibatzen dituen eta beren potentziala ahalik eta gehien nola gara dezaketen hausnartzera gonbidatzen ditu.
Zer ikasten dute esperientzia honi esker?
Autoezagutza eta talentuen aurkikuntza: Liburuak ikasleak animatzen ditu barrura begiratzera eta euren talentu eta gaitasun paregabeak zeintzuk diren aurkitzera. Irakurketaren eta hausnarketaren bidez, ikasleak motibatu egiten dira beren indarguneak identifikatzera, eta, horri esker, ahaleginak egin ditzakete nabarmentzeko moduko jarduera eta jomugetara bideratzeko.
- Helburu-zentzuaren garapena: Liburuaren zati nagusi bat norberaren helburuari buruzko hausnarketa da. Ikasleek beren talentuak bizitzako helburu zabalago batekin lotzen ikasten dute, eta horrek argitasun handiagoa ematen die beren etorkizuna norantz bideratu nahi duten jakiteko, maila pertsonalean zein profesionalean. Hori funtsezkoa da DBHko 4. mailan, etorkizun akademikoari eta profesionalari buruzko erabakiak hartzen hasten direnean.
- Motibazioa eta hazkunde pertsonala: Estruch-ek jarrerak eta motibazioak norberaren gaitasunak ahalik eta gehien aprobetxatzeko duten garrantzia azpimarratzen du. Ikasleek hazteko pentsamoldea garatzen dute, eta ikasten dute arrakasta ez dela talentuaren araberakoa bakarrik, pertseberantziaren, dedikazioaren eta norberarekiko konpromisoaren araberakoa ere badela. Mentalitate horrek konfiantza eta erresilientzia handiagoz egiten die aurre erronkei.
- Gogoeta eta jomugen plangintza: Proiektu Pertsonala irakasgaiak ikasleek beren bizitzari buruzko erabaki informatuak hartzea bilatzen du. Estruch-en liburuak beren etorkizunari buruz hausnartzeko eta beren trebetasunetan eta nahietan oinarritutako helburu zehatzak planifikatzeko tresnak ematen dizkie. Beren talentuekin lerrokatutako bizitza-plan bat diseinatzen ikasten dute, eta horrek beren hezkuntzari eta karrerari buruzko erabaki garrantzitsuak hartzeko prestatzen ditu.
- Komunikazio-trebetasunak eta talde-lana: Mahai-inguruak ikasleen artean ideiak eta iritziak trukatzea sustatzen du. Liburuari buruzko gogoetak partekatzeak ikaskuntza aberasten du, bakoitzak bere ikuspegia eta esperientzia ematen baitu, eta horrek komunikaziorako, entzute aktiborako eta lankidetzarako gaitasunak indartzen ditu.
Proiektu Pertsonala irakasgaiarekiko harremana
Tony Estruch-en “¿Para qué he venido a este mundo?” liburua guztiz bat dator Proiektu Pertsonala irakasgaiaren helburuekin. Helburua ikasleek elkar hobeto ezagutzea, beren potentziala ezagutzea eta beren etorkizunari buruzko erabakiak hartzea da. Lanak autoezagutza eta motibazioa aztertzeko ikuspegi praktiko bat eskaintzen du, ikasle bakoitzak bere bizi-proiektua modu kontzientean eta fokatuan garatu ahal izateko gakoak.