Oraingo honetan, Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleek munduarentzako etorkizun ikuspegia partekatu nahi izan dute zuzendaritzarekin. Balioak irakasgaiaren esparruan, lan aparta egin dute mundu ekosozial bati buruz hausnartzen.
Zer da mundu ekosozial bat heterotopiatik?
Ikasleen hausnarketen ikuspegia hobeto ulertzeko, baliagarria da hiru kontzeptu garrantzitsuren arteko desberdintasunak ezagutzea:
- Utopia: Mundu ideal eta perfektu baten ikuspegia da, non denak modu zuzen eta harmoniatsuan funtzionatzen duen.
- Distopia: Guztiz kontrakoa da, gauzak oso gaizki atera diren mundu baten ikuspegia, zapalkuntza, injustizia eta kaosarekin.
- Heterotopia: Gure gizartea islatzen eta zalantzan jartzen duten espazio errealak dira. Leku berezi horiek aukera ematen digute gauzak beste ikuspegi batetik ikusteko eta nola hobetu dezakegun pentsatzeko.
Gure ikasleek heterotopia kontzeptua erabili dute mundu ekosoziala irudikatzeko. Eta horretarako, Maslowren beharren piramidea erabili dute. Ikuspegi horrek aukera eman zien gure gizartean etorkizun iraunkorrago eta bidezkoago baterako adibide gisa balio dezaketen espazioei buruz hausnartzeko, Garapen Jasangarriaren Helburuak (GJH) integratuz.
Mundu ekosozial batek, ikuspegi heterotopiko batetik, praktika iraunkorrak sustatzeko eta genero-berdintasuna, justizia soziala eta ingurumenarekiko errespetua sustatzeko espazioak sortzea eta erabiltzea eskatzen du. Gogor lan egin dute proiektu honetan, espazio horiek komunitate osoarentzat hausnarketarako eta ekintza positiborako gune izan daitezkeen ideiak integratuz.
Eta sormen handia eta baliozko ideiak erakutsi dituzte. Etorkizuna esku onetan dago!